Bo på Sheraton Hotel i New York

2017-11-03, 20:50:28   (skrivet av Lars-Åke Andersson)

Ytterligare former av finurlig marknadsföring

I samband med att jag berättade för min försäljningschef om den lilla pyramiden på hotellet utmed Highway No1 mellan Los Angeles och San Francisco ( Ni vet med “ A message from the Cleaners”), så berättade han för mig om en händelse i New York. Han och hans hustru hade tagit in på Sheraton Hotel under sin semester där. Efter ett par veckor så skulle de “checka ut” och åka hem.


När de kom in på rummet, så fanns det två paket som var inslagna i presentpapper. Bredvid låg ett kuvert, som när de öppnade det, innehöll ett frågeformulär där de ombads att avge sina omdömen om hotellet de bott på. Det innehöll en mängd frågor från vad de tyckte om städningen, om kylskåpet innehöll vad de önskade och vad de i sådant fall saknade. En mängd andra frågor om servicen rent generellt samt vad de ansåg om frukosten osv. Om de ansåg att restaurangen uppfyllde deras krav och på vilken skala, mellan 1-10.

Ja, det var ett flertal A4-sidor med en mängd frågor som de skulle betygsätta.

Avslutningsvis, så tackade Sheraton Hotel för att de valt just deras hotell och hoppades att de skulle svara på enkäten, i syfte att de skulle kunna förbättra sig ännu mer för att tillfredställa sina kunder.

Samtidigt så sade de oavsett vad de ansåg om hotellet, att som tack för att de svarade erhöll varsitt paket som present. Det viktigaste var att de var sanningsenliga.

Så de satte sig ned och fyllde i enkäten (pennor var förstås inkluderade) så sanningsenligt de kunde.

Efter att de gjort det, så kunde de inte avhålla sig från att öppna presenterna.

Där låg en vit morgonrock, stor badhanduk samt en mindre handduk. Alla förstås precis i Sheraton-stil.

Alla tre bar en brodyr som det stod



not_stolen.jpg 

 

 

 

 

 

Underbart, tycker jag! Livet är underbart!

 

 

Skriv en kommentar






Vilken färg har en gran?



WDS News admin »