En dold form av marknadsföring

2017-10-18, 19:52:59   (skrivet av Lars-Åke Andersson)

Då jag under en stor del av mitt liv arbetat med försäljning och marknadsföring, så har jag under åren stött på olika former av marknadsföring. Som jag tyckt varit roliga och underfundiga. Och som fastnat i mitt huvud. Här kommer en av dessa hågkomster.

I mitten på 70-talet så åkte jag och min dåvarande hustru från Los Angeles till San Francisco och då givetvis via/på Highway No1. Stannade till någonstans mitt i mellan och tog in på ett hotell och åt och drack på ett av de många “Fishermans wharf” som ligger utmed Stilla havskusten.

Troligen lite glada i hatten så landade vi senare i dubbelsängen och hade det lite trevligt med varandra. På morgonen hittade jag inte min ena strumpa och trodde att den möjligen hamnat under sängen.

Det var en sådan där typisk amerikansk dubbelsäng (King size) med väldigt tjock madrass osv med små, små korta ben. Till det skall tilläggas att det var en heltäckningsmatta, tjock som tusan.

Jag lade mig på mattan och kollade in under sängen, men där fanns ingen strumpa. Däremot längst inne i mitten låg en pryl som såg ut som en liten pyramid (stor som en Festis-tetra) och jag undrade vad i h-e det var? En mikrofon?

Hade de lyssnat på vår nattövning, eller?

Jag försökte sträcka mig in och få tag på den där prylen, men nådde inte då utrymmet var för kort mellan sängen och den tjocka mattan. Var tvungen att hämta en galge från garderoben och använda den för att få ut den lilla festis-tetran.

På den stod det:
                                           a_message.jpg

Underbart, tyckte jag och skrattade gott åt det. Olika sätt att marknadsföra sig. Har aldrig sett det senare. Och då har det faktiskt hänt att jag tittat under hotellsängar, bara för att se om någon annan gjort likaledes.

 

 

Skriv en kommentar






Vilken färg har en gran?



WDS News admin »